Regulamin Sklepu
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego SPLOTKA, składania zamówień na produkty dostępne w Sklepie Internetowym, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta zapłaty, uprawnienia Klienta do anulowania zamówienia i odstąpienia od Umowy, zasady składania i rozpatrywania reklamacji. Zanim dokonasz zakupu w moim Sklepie Internetowym zapoznaj się z Regulaminem.
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Sklep Internetowy SPLOTKA działający pod adresem www.splotka.pl jest prowadzony przez firmę Monika Bilska Splotka z siedzibą pod adresem: ul. Osobowicka 81/2, 51-008 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem REGON: 384251865, posiadającą NIP: 6642083137, zwaną w niniejszym regulaminie Splotki. Dane kontaktowe: e-mail: kontakt@splotka.pl
- Produkty oferowane przez Sklep SPLOTKA mogą być wykonane z materiałów naturalnych i ręcznie farbowanych, co powoduje, że kolorystyka produktów w rzeczywistości może nieznacznie odbiegać od tej pokazanej na zdjęciach, przedstawiających prototyp. Jednocześnie wszystkie produkty są szczegółowo opisane jeśli chodzi o ich charakterystykę, użyte materiały i właściwości. Zwracamy uwagę, że różnice w kolorach między otrzymanym towarem a zdjęciami prezentowanymi w Sklepie mogą wynikać z parametrów ustawienia monitora.
- Informacje o produktach w sklepie Splotka m.in. opisy, ceny stanowią zaproszenie do złożenia oferty zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego oraz Regulaminu.
- Wszystkie zdjęcia na mojej stronie są mojego autorstwa (sygnowane są w większości znakiem wodnym) i podlegają ochronie, zgodnie z postanowieniami Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 ze zm.)
§ 2 DEFINICJE:
- SKLEP INTERNETOWY – sklep oferujący sprzedaż produktów za pośrednictwem Internetu, działający pod adresem www.splotka.pl;
- KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie dokonała zakupu w Sklepie Internetowym;
- KONSUMENT – Klient będący osobą fizyczną, dokonującą zakupu w Sklepie Internetowym na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
- DNI ROBOCZE – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
- OFERTA ZAKUPU – oferta zawarcia Umowy Sprzedaży wysyłana przez Klienta w momencie sfinalizowania procesu zakupów w Sklepie Internetowym;
- ZAMÓWIENIE – wszystkie produkty jakie Klient wskazał w Ofercie Zakupu, a które zostały przyjęte przez Splotkę do realizacji;
- CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA – czas jaki potrzebny jest Splotce do skompletowania Zamówienia i nadania przesyłki do Klienta;
- CZAS DORĘCZENIA ZAMÓWIENIA – czas jaki potrzebny jest Firmie Kurierskiej na doręczenie Zamówienia pod wskazany przez Klienta adres od momentu prawidłowego nadania przesyłki przez Splotkę;
- CENA PRODUKTU – cena brutto (zawierająca podatek VAT) pojedynczego egzemplarza produktu ustalona przez Splotkę i wskazana na stronie produktu;
- CENA OSTATECZNA – cena brutto pojedynczego egzemplarza produktu obniżona o obowiązujące w danym czasie lub dla danego Klienta rabaty cenowe ustalane przez Splotkę, prezentowana w sekcji „kosz” w podsumowaniu procesu zakupów. Cena Ostateczna Produktu nie może być wyższa niż Cena Produktu określona na stronie produktu;
- CENA CAŁKOWITA – suma Cen Ostatecznych za wszystkie produkty wchodzące w skład Oferty Zakupu lub Zamówienia;
- KOSZTY WYSYŁKI – ustalone przez Splotkę koszty przesłania Klientowi zamówienia zgodnie z wybranym sposobem dostawy na wskazany adres.
- WARTOŚĆ OFERTY ZAKUPU – suma Ceny Całkowitej i Kosztów Wysyłki dla poszczególnej Oferty Zakupu;
- WARTOŚĆ ZAMÓWIENIA – suma Ceny Całkowitej i Kosztów Wysyłki produktów znajdujących się w konkretnym Zamówieniu przyjętym do realizacji;
- FIRMA KURIERSKA – podmiot świadczący usługi przewozu wyznaczony przez Splotkę do wykonywania jego zobowiązań związanych dostawą zamówienia do Klienta;
- DOWÓD ZAKUPU – jakikolwiek dokument potwierdzający dokonanie zakupu danego produktu w sklepie Splotki. W szczególności są to takie dokumenty jak paragon fiskalny, faktura, rachunek, potwierdzenie wykonania przelewu, potwierdzenie realizacji zamówienia czy potwierdzenie nadania przesyłki do Klienta.
§ 3 REJESTRACJA i SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Zakupów można dokonywać całą dobę przez 7 dni w tygodniu za pośrednictwem sieci internetowej, na stronie Sklepu Internetowego.
- Klient składa Splotce ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży poprzez kliknięcie przycisku „złóż zamówienie” w sekcji „koszyk”.
- Poprzez złożenie zamówienia Klient oświadcza, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem, a nieznajomość Regulaminu nie zwalnia Klienta z obowiązku jego przestrzegania.
- Na stronie Sklepu można się zarejestrować. Rejestracja jest jednorazowa. Przy każdym kolejnym zakupie Klient używa ustalonego wcześniej na stronie Sklepu Internetowego loginu i hasła.
- Login i hasło mają charakter poufny. Odpowiedzialność za szkody spowodowane ujawnieniem ich przez klienta osobom trzecim, ponosi tylko i wyłącznie Klient.
- Produkty wskazane w Ofercie Zakupu nie podlegają rezerwacji i mogą zostać nabyte przez innych Klientów.
W Ofercie Zakupu Klient wskazuje:
a.) produkt lub produkty jakie ma obejmować Umowa Sprzedaży, ich cechy oraz liczbę;
b.) prawidłowe dane do wysyłki obejmujące: imię i nazwisko Klienta, nazwę firmy (opcjonalnie), dokładny adres (siedziby firmy i/lub miejsca doręczenia) zawierający nazwę ulicy, numer domu i lokalu, kod pocztowy, nazwę miejscowości oraz kraj;
c.) aktywny adres e-mail Klienta;
d.) aktywny numer telefonu Klienta;
e.) sposób zapłaty;
f.) sposób dostawy. - Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za prawidłowość wskazanych danych i ponosi wszelkie finansowe koszty związane z błędami adresowymi (w szczególności koszty wysłania paczki pod błędny adres oraz koszty zwrotu do nadawcy takiej przesyłki).
- Na adres e-mail wskazany w Ofercie Zakupu Splotki wysyła automatyczne potwierdzenie otrzymania oferty. Nie jest to potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji ani zawarcia Umowy Sprzedaży.
- SPLOTKA może nie przyjąć Oferty Zakupu bez podawania jakiejkolwiek przyczyny według własnego uznania. Przyczyną nieprzyjęcia Oferty Zakupu może być między innymi niedostępność danego produktu, ograniczenia związane z jego wysyłką, niemożliwość wysłania zapłaty przez Klienta, niespełnienie przez Klienta kryteriów określonych w Regulaminie.
- SPLOTKA nie ponosi wobec Klienta ani osób trzecich żadnej odpowiedzialności z tytułu nieprzyjęcia Oferty Zakupu.
§ 4 ANULOWANIE ZAMÓWIENIA PRZEZ KLIENTA
Klient może po złożeniu Oferty Zakupu anulować ją wysyłając stosowne zawiadomienie do Splotki na adres kontakt@splotka.pl pod warunkiem, że zawiadomienie o rezygnacji zostanie wysłane przed otrzymaniem potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji.
§ 5 UMOWA SPRZEDAŻY
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą wysłania Klientowi przez Splotkę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji na adres email Klienta.
- Brak potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji w terminie dwóch Dni Roboczych od wysłania Oferty Zakupu oznacza nieprzyjęcie Oferty Zakupu.
- Splotka może przyjąć do realizacji tylko część produktów wskazanych w Ofercie Zakupu. W takiej sytuacji Klient otrzyma potwierdzenie przyjęcia części Zamówienia do realizacji.
- Na podstawie Umowy Sprzedaży Splotka zobowiązuje się do przeniesienia na Klienta własności produktów oraz do dostarczenia ich Klientowi zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, a Klient zobowiązuje się do zapłaty Splotkce Wartości Zamówienia oraz do odebrania Zamówienia.
§ 6 WARUNEK ZAWIESZAJĄCY
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta pod warunkiem zawieszającym, że Klient zapłaci Splotce Wartość Oferty Zakupu lub Wartość Zamówienia w terminie do 24 godzin od daty zawarcia Umowy Sprzedaży. Za moment zapłaty uważa się dzień potwierdzenia zlecenia płatności u operatora płatności lub zaksięgowania środków na rachunku bankowym Splotki w przypadku płatności bezpośrednich.
- Skutki prawne wynikające z zawarcia Umowy Sprzedaży powstają z chwilą gdy warunek zawieszający, o którym mowa zostanie spełniony. Niespełnienie tego warunku (nie uiszczenie Wartości Zamówienia) skutkuje rozwiązaniem Umowy Sprzedaży.
- Strony mogą w drodze indywidualnych, pisemnych (e-mailowych) ustaleń określić inny sposób zapłaty za zamówione produkty. W takim przypadku warunek, o którym mowa uznaje się za niezastrzeżony.
§ 7 CENY PRODUKTÓW
- Ceną wiążącą produktu jest Cena Ostateczna podana w podsumowaniu zamówienia w sekcji „Koszyk”.
- Wszystkie ceny na stronie Splotka.pl podane są w złotych polskich.
- Wartość Oferty Zakupu podawana jest w sekcji „koszyk” po wskazaniu miejsca doręczenia Zamówienia oraz formy płatności.
- Splotka może zmieniać Ceny Produktów na bieżąco oraz przeprowadzać różnego rodzaju akcje promocyjne oraz wyprzedaże. Oferty Zakupu złożone przed opublikowaniem takich zmian będą realizowane na dotychczasowych zasadach.
§ 8 FORMY PŁATNOŚCI
- Zapłaty można dokonać:
a.) Systemem płatności elektronicznych PAYPAL (obsługuje także przelewy zagraniczne, karty kredytowe),
b.) Przelewem na konto bankowe Splotki: ING Bank Śląski 23 1050 1575 1000 0092 7032 2796, Monika Bilska Splotka, ul. Osobowicka 81/2, 51-008 Wrocław
c.) Gotówką w przypadku zamówienia z odbiorem osobistym. - Zapłaty za Zamówienie Klient dokonuje z góry, nie później niż w ciągu 24 godzin od daty otrzymania od Splotki potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji. W potwierdzeniu tym znajdują się wszystkie niezbędne dane do realizacji zapłaty, w tym również Wartość Zamówienia.
- Zapłata Wartości Oferty Zakupu nie może być dokonana przed przyjęciem Oferty Zakupu przez Splotkę do realizacji.
§ 9 DOSTAWA ZAMÓWIENIA
- Splotka realizuje dostawy zamówionych produktów:
a.) na terenie Rzeczpospolitej Polskiej za pośrednictwem usług InPost
– z paczkomatu do paczkomatu
– pod wskazany adres klienta
b.) na terenie wybranych krajów (Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Hiszpanii, Włoch, Niemiec, Słowacji i Czech) za pośrednictwem usług DHL/DPD/GLS
2. W wybranych przypadkach koszty dostarczenia przesyłki do Klienta ponosi Klient. Aktualna cena dostawy na terenie Polski to 13 zł, do wybranych krajów 60 zł.
3. Po otrzymaniu paczki Klient jest proszony o sprawdzenie opakowania. W razie zniszczeń lub innych zastrzeżeń związanych z paczką proszę o niezwłoczny kontakt na kontakt@splotka.pl
§ 10 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Przez realizację Zamówienia należy rozumieć skompletowanie i prawidłowe nadanie do Klienta przesyłki zawierającej produkty przyjęte do realizacji w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia.
- Zamówienia przyjęte do realizacji będą realizowane niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty na konto Splotki, nie później niż jest to uwzględnione w opisie produktu.
- Produkty niedostępne w momencie złożenia przez Klienta Oferty Zakupu lub produkty personalizowane na zamówienie Klienta są wysyłane do Klienta w czasie indywidualnie określonym w trybie ustaleń mailowych.
- Klient otrzyma od Splotki informację na adres e-mail z potwierdzeniem nadania przesyłki oraz numerem listu przewozowego.
§ 11 WYMIANA TOWARU
- Z uwagi na indywidualny i artystyczny charakter przedmiotów oferowanych w sklepie Splotki, nie wszystkie podlegają wymianie. Zwłaszcza ograniczenie to dotyczy przedmiotów wykonywanych na indywidualne zamówienie Klienta. Dlatego w przypadku braku pewności prosimy o przemyślane zakupy.
- Wymianie podlegają przedmioty z kategorii „Narzędzia”.
- Chęć wymiany zakupionego przedmiotu z pkt.2 należy zgłosić mailowo do Splotki najpóźniej siedem dni od otrzymania przesyłki, wskazując w mailu na jaki przedmiot ma nastąpić wymiana oraz okazując dowód zakupu.
- W przypadku otrzymania od Splotki potwierdzenia, że wymiana jest możliwa, Klient ponosi koszt przesyłek wymienianych przedmiotów do i ze Sklepu Internetowego.
- Wymiana uzgodniona ze Sklepem Internetowym jest możliwa tylko w przypadku gdy odesłany towar nie nosi żadnych śladów użytkowania oraz nie narusza zasad zawartych na stronie KONSERWACJA, jest zaopatrzony w oryginalne metki oraz jest odesłany wraz z dowodem zakupu.
§ 12 REKLAMACJE
- Reklamacje należy składać pisemnie na adres mailowy lub pocztowy Splotki wskazany w pkt. 1 Regulaminu nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od wykrycia wady produktu.
- Procedura reklamacyjna: a.) Proszę zrobić zdjęcia produktu (w szczególności wady) i wraz z opisem formularza reklamacyjnego.
b.) Splotka podejmie decyzję o zasadności reklamacji lub jej bezzasadności w terminie nie przekraczającym 30 dni od daty otrzymania zgłoszenia;
c.) W przypadku uznania reklamacji wadliwy produkt należy dostarczyć na koszt Splotki na adres wskazany w pkt. 1 Regulaminu w sposób wskazany w informacji mailowej dotyczącej reklamacji.
d.) Splotka na swój koszt wyśle Klientowi naprawiony produkt, nowy egzemplarz lub zwróci pieniądze – w zależności od życzenia Klienta – niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od otrzymania wadliwego produktu.
§ 13 PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 “O prawach konsumenta” (Dz. U. Nr 683 z 2017 r.) KONSUMENT, w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki może zrezygnować z zakupu (odstąpić od umowy kupna bez podania przyczyny) towaru kupionego w Sklepie Internetowym Splotka.
- W celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w puncie 1 Konsument jest zobowiązany dostarczyć do Splotki pisemne oświadczenie o odstąpieniu od zawartej Umowy Sprzedaży.
- Dla zachowania 14 dniowego terminu, o którym mówi ustawa wystarczy nadanie oświadczenia w ciągu 14 dni od daty doręczenia przesyłki do Konsumenta, także drogą mailową.
- W przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta w wyżej opisanym trybie jest on zobowiązany do zwrócenia na swój koszt zakupionego produktu w stanie niepogorszonym pozwalającym jednoznacznie stwierdzić, że produkt nie był używany, w oryginalnym opakowaniu, w terminie 14 (czternastu) dni od daty odstąpienia od umowy na adres Splotki wskazany w pkt. 1 Regulaminu. Sklep Splotka nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
- W przypadku, gdy odstąpienie od umowy będzie skuteczne Splotka zwraca KONSUMENTOWI cenę za produkt (wraz z kosztami wysyłki do Konsumenta).
- Prawo to nie działa w odniesieniu do kupna BILETÓW wirtualnych oraz KART PODARUNKOWYCH. Każdorazowo zasady kupna biletów oraz kart zawarte są w opisie produktu i nie podlegają zwrotowi.
§ 14 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Splotka może w każdej chwili zaprzestać świadczenia usług, zmienić ofertę lub wycofać oferowane produkty bez podania przyczyny. Zmiany te nie mają wpływu na wykonanie Umów Sprzedaży zawartych przed wprowadzeniem tych zmian.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
- Wszystkie nazwy i wzory produktów oferowanych przez Splotkę w Sklepie Internetowym są własnością Splotki i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy Prawo własności przemysłowej lub innych przepisów.
- W przypadku zmiany Regulaminu Umowy Sprzedaży zawarte przed wprowadzeniem zmian są realizowane według zasad obowiązujących w momencie zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 2.01.2021.
Zapoznaj się także z Polityką Prywatności i Plikami cookie.